Meh Jenguk~Blog alin

Dapur Tanpa Sempadan...

Monday, February 18, 2013

TEDUHAN KASIH



Masa mula-mula membaca helaian-helaian pertama novel ni, tiba-tiba adrenalin memuncak. Geram sangatlah.. Adakah patut suami 'tinggalkan isteri yang sedang hamil, dan ada skandal dengan 'kawan baik' isteri. Lepas tu mengaku lak sudah pernah terlanjur bersama. Yang kawan baik ni pun selamba jer cakap lelaki ni tak pernah bahagia dengan si isteri. Tak cukup dengan tu, ibu mertuanya tuduh dia sengaja hamil untuk 'memerangkap' suami dari suami kahwin lain. Akhirnya, wanita malang ini, Iffa, dicerai suaminya dengan talak satu. Dia dipaksa menggugurkan kandungan tapi dia enggan.

Iffa terus ditimpa derita bila dia terpaksa menumpang dirumah ibu tirinya, dan disitu dia terpaksa menadah telinga menerima cacian dan kutukan dari ibu tiri dan kak longnya. Dia terpaksa tabah demi anak dalam kandungannya walaupun dia dijadikan seperti hamba dalam rumah itu. Tiba masa untuk melahirkan, kak longnya merancang percutian berniat meninggalkan dia bersalin sendirian. Sampai masa, dia sakit bersalin, dia terduduk ditepi jalan menunggu teksi, dan seorang lelaki yang sangat budiman, segera membawa dia ke hospital. Lelaki itu bertindak seperti seorang suami, dari menguruskan dia bersalin, menamakan bayi, tanam uri, menjaga bayi itu umpama anaknya dan menjaga Iffa sepanjang dalam pantang.

Kehadiran lelaki ini benar-benar membuatkan Iffa tidak bersendirian lagi. Bayangkan, kehadirannya melengkapi hidup Iffa, jauh lebih baik ketika bersama bekas suaminya dulu. Dia benar-benar bahagia bila lelaki ini mengambil keputusan untuk memperisterikannya. Namun, kebahagiaan itu agak teruji bila 'kawan baik' nya kembali muncul untuk sekali lagi merampas suami barunya.

Apa akan terjadi kepada iffa? Bahagiakah dia sehingga ke akhirnya? Siapakah lelaki yang terlalu baik hati ini? Berjayakah percubaan kawan baiknya merampas suami Iffa buat kali kedua? Apa pula yang berlaku kepada ibu tiri dan bekas suaminya?




Tajuk : Teduhan Kasih
Penulis : Marissa
Halaman : 575 muka surat
Harga : RM22/RM25






P/S - Recommended by Lulu Caldina






.

12 Penyokong CHELSEA:

Rahmah Abd Mutalib on February 14, 2013 at 2:25 PM said...

Rajin Lulu baca novel...harus beli ni!!

Mrs Velentine on February 14, 2013 at 2:48 PM said...

tajuk jer sudah menarik

.: iEyLa :. on February 14, 2013 at 3:40 PM said...

aduisshh...konflik bnyk sure selsema lps bace ni sis..ngee...

Hanis Azla on February 14, 2013 at 3:41 PM said...

Baca sinopsis pun dah menarik2 hati ni utk membaca novel tu..

Lulu Caldina on February 14, 2013 at 4:19 PM said...

@Rahmah Abd Mutalib yer kak :)

Lulu Caldina on February 14, 2013 at 4:19 PM said...

@Mrs Velentine isinya lagi menarik..

Lulu Caldina on February 14, 2013 at 4:19 PM said...

@.: iEyLa :. tapi akhirnya dia bahagia tau :)

Lulu Caldina on February 14, 2013 at 4:20 PM said...

@Hanis Azla hehe kak Fea

Tina Othman on February 14, 2013 at 4:27 PM said...

baru minggu lepas pinish baca yg ni, heee no komen =)

SweetYatt on February 14, 2013 at 10:23 PM said...

Tina, naper no komen... Best tak?

Buatbest on February 18, 2013 at 5:39 AM said...

Salam LuLuPaGeS..mohon pautan link bloglist di sini~

http://buatbest.blogspot.com

Sudah "Link"kan di sana..~

Terima Kasih Daun Keladi~

MawardiYunus on February 18, 2013 at 11:39 PM said...

terima kasih sudi jadi follower blog saya... slalu la datang ye.. ni entry untuk awak :) http://mawardiyunus.blogspot.com/2013/02/followers-mingguan-8_18.html


 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!