Meh Jenguk~Blog alin

Dapur Tanpa Sempadan...

Monday, March 11, 2013

CIK BLUR DAN ENCIK IKHLAS




Bila baca novel ni, tak sangka jalan ceritanya sangat sempoi dan bersahaja. Dan ilustrasi luar novel ni pun memang menarikkan, dan bunga ros tu memang ada kaitan dengan jalan ceritanya tau..

Novel ni mengisahkan Kasih (Cik Blur) yang tertekan dengan suasana pejabat, kerana ada ketua yang suka sangat nak marah-marah seolah-olah Kasih ni ada jer salah dengan dia. Bila Kasih nekad berhenti kerja, pandai pula ketua tu pujuk, sampai datang rumah, sebab nak Kasih kembali bekerja. Bila dah tak kerja, teman serumah Kasih syorkan dia kerja sementara sebagai orang gaji. Bukan susah pun, kemas rumah jer. Masuk pukul 10 pagi dan bila dah selesai, bolehlah balik. Masa tu Kasih memang lega sangat sebab tak jumpa ketuanya yang tak serupa orang tu..hehe

Tiba-tiba suatu hari, semasa sedang kemas rumah majikannya, Kasih terkejut melihat ketuanya ada dalam rumah tu. Kebetulan, rumah tu rumah Encik Ikhlas, ketua kat pejabatnya dulu. Dan bermula dari situ, hubungan mereka mula rapat. Dari menjadi kawan, dan akhirnya Kasih mendapati dia jatuh hati dengan Encik Kasih..


Anak babun baca surat khabar,
apa khabar?

Walaweh.. Pagi-pagi lagi aku dah dapat SMS seperti ini. Dia ini nak bertanya khabar aku atau nak bertanya khabar anak babun?


Encik Kasih ni, walaupun orangnya kayu, tak pandai meluahkan perasaan cinta, tapi orangnya memang romantik tau. Romantik dengan caranya yang tersendiri. Nak tau kenalah baca novel ni kan.. Lepas tu taulah samaada Cik Blur kita ni ada jodoh ke tak dengan Encik Ikhlas.. Tak nak cerita panjang, tapi novel ni memang sangat best :)

Tajuk : Cik Blur dan Encik Ikhlas
Penulis : Airisz
Halaman : 481 muka surat
Harga : RM19/RM22





P/S - Recommended by Lulu Caldina





.

18 Penyokong CHELSEA:

Eyqa Hasnan on March 6, 2013 at 2:14 PM said...

Nampak macam best je !

||Sis aLeaSaRa|| on March 6, 2013 at 2:23 PM said...

hay sis lulu cute ^^

owh ms eskpo buku islam pjya br2 ni mmg dh pgg novel ni.tp sbb dah over budget trs x jd beli huwaa.....

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 2:44 PM said...

@Eyqa Hasnan siyes mmg best :)

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 2:45 PM said...

@||Sis aLeaSaRa|| owhoo rugilah, buku ni best kak :)

aizamia3 on March 6, 2013 at 3:04 PM said...

dah baca, jalan cerita dia pun ok.. not bad.. ;)

Faridzuan on March 6, 2013 at 3:09 PM said...

Harganya sangat berbaloi-baloi. Sangat menarik. :)

O'gosh Iskandar on March 6, 2013 at 3:14 PM said...

alala....anak babun sangat! terus rasa macam nak beli novel ni pulak...

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 3:16 PM said...

@aizamia3 best kan kak? ngee

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 3:17 PM said...

@Faridzuan yelah..hehe

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 3:17 PM said...

@O'gosh Iskandar hehe, banyak pantun anak babun, ni lucu dan sweet sangat.. :D

Tina Othman on March 6, 2013 at 3:29 PM said...

kaktina dah lama beli time pesta buku 1malaysia aritu, tapi tak terbaca2 lg hehe

Lulu Caldina on March 6, 2013 at 3:41 PM said...

@Tina Othman sila baca kak Tin.. hehe

Anisa Anuar on March 6, 2013 at 3:54 PM said...

boleh masukkan dlm list buku nk dibeli ni..

hajar on March 6, 2013 at 4:11 PM said...

masa kat pesta buku 1m'sia aritu pandang jer x belipun... rase nyesal lak... huhuhu...

ساريده سنين on March 6, 2013 at 8:55 PM said...

cantik buku tu..dan harganya berpatutan..akak nk belikan utk anak bujang kecil akak sempena birthdy yg ke 14..

ساريده سنين on March 6, 2013 at 9:04 PM said...
This comment has been removed by the author.
Edisi Blogger on March 8, 2013 at 10:07 PM said...

mcm best..baca sinopsis ringkas ni pun dah buat diri ni nak beli satu..

ShuhaidaSaad on March 10, 2013 at 10:48 AM said...

alamak! nyesalnya xbeli aritu :(


 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!