Saturday, March 9, 2013

Gambar-gambar Amerika Syarikat yang dilanda ribut salji


Ribut salji yang melanda utara Amerika Syarikat (AS) menyebabkan beratus-ratus buah sekolah ditutup, jalan raya serta lebuh raya tidak boleh digunakan dan 2,600 penerbangan dibatalkan. Ribut itu juga menyebabkan sekurang-kurangnya empat orang dilaporkan terbunuh dalam kemalangan ekoran jalan raya yang licin akibat ais dan salji. Ribut salji tersebut kini bergerak ke arah berpuluh-puluh buah negeri dari Minnesota ke Virginia selepas Montana dilanda salji setebal 60 sentimeter manakala North Dakota dilanda salji setebal 38 sentimeter.


 Perkhidmatan Cuaca Nasional berkata, Chicago dijangka dilanda salji setebal 2.5 sentimeter sejam pada waktu puncak ketika orang ramai pulang kerja. Beratus-ratus jentolak dikerahkan untuk membersihkan salji di jalan raya dan lebuh raya namun kenderaan itu dijangka tidak dapat membawa apa-apa perbezaan ekoran salji setebal 30 sentimeter melanda Chicago.


Jabatan Cuaca memberi amaran supaya orang ramai hanya berada di rumah jika tiada urusan kecemasan bagi mengelak kejadian yang tidak diingini. Hampir 900 penerbangan ditunda di Lapangan Terbang O'Hare, Chicago manakala 260 penerbangan lagi dibatalkan di Chicago Midway, semalam.


Lebih 100 penerbangan pula dibatalkan di Minneapolis, Minnesota, menjadikan jumlah 1,465 penerbangan dibatalkan semalam. Sebanyak 1,162 penerbangan yang dijadualkan hari ini dibatalkan terutama di kawasan Washington. - AFP





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!