Thursday, April 11, 2013

DIA SEGALANYA - SHA IBRAHIM




Membaca novel ini seumpama melihat drama di tv. Cerita yang sangat rumit namun menarik untuk dibaca. Cinta yang sangat sukar dimengertikan dari seorang lelaki, yang menyintai gadis, yang telah dijadikan anak angkat keluarganya dari kecil. Dalam keluarga itu, semua orang, kecuali dia, menganggap gadis manis itu merupakan keluarga sendiri. Gadis itu disayangi dan mendapat perhatian yang lebih. Berbeza pada penglihatan orang lain, Faizul, sangat angkuh menghadapi Suraya. Suraya dilayan kasar dan penuh benci.

Namun sebenarnya, jauh dilubuk hati Faizul, Suraya adalah satu-satunya gadis yang bertakhta dalam hatinya. Berada ditempat yang paling istimewa. Disebalik sikap kasarnya terhadap Suraya, dia menyimpan perasaan cinta dan sayang melebihi siapa pun terhadap Suraya. Enggan melayan rasa hati, dia membawa diri belajar diluar negara selama 5 tahun, dengan harapan akan dapat mengikis cintanya terhadap Suraya. Disebabkan Suraya belajar bidang kedoktoran, Faizul juga nekad membeli dan membaca buku perubatan, untuk lebih mengetahui apa yang dibelajar buah hatinya. Sakitnya menyimpan perasaan... Setelah kembali ke Malaysia, rasa hati itu semakin dalam, dan rupa-rupanya, Suraya juga menyimpan rasa yang sama.

Namun tiba-tiba, Suraya menjauhkan diri daripada Faizul. Pengumuman Suraya pada suatu hari, yang dia akan mengahwini orang lain, membuatkan Faizul mengamuk. Disebalik, keputusan mengejutkan Suraya itu, rupanya dia menghidap sakit parah, dan sengaja membuat pengumuman itu untuk menyembunyikan penyakitnya. Faizul terkejut dengan berita itu. Dan dengan keadaan Suraya yang tenat, mampukah mereka meneruskan hubungan mereka. Adakah keluarga mereka merestui hubungan ini?

Kisah yang sangat menarik. Satu lagi hasil tulisan Sha Ibrahim..


Tajuk : Dia Segalanya
Penulis : Sha Ibrahim
Halaman : 1112 muka surat
Harga : RM37/RM40





P/S - Recommended by Lulu Caldina
(membaca novel ini, membangkitkan adrenalin yang sukar untuk ditafsir.. Cerita yang rumit, namun mudah difahami... terbaik )






.

4 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

buku ni tebal gila kan, kaktina suka jugak tulisan sha ibrahim ni, tapi compare dgn sha& shah, best lg dari yg ni, tapi tulah selera masing2 kan

Lulu Caldina on April 8, 2013 at 3:07 PM said...

@Tina Othmantakpe kak tin, lulu belum baca sha & shah, memang ada senarai utk dapatkan juga, so boleh compare nanti :)

Unknown on April 11, 2013 at 11:57 AM said...

nice blog... btw, mohon pautkan blog sy disini ya

http://kongsihal.blogspot.com/

blog tn/pn/cik dah pun sy pautkan disana.. tq!

kinara kinatara on April 11, 2013 at 2:37 PM said...

jom join ga kina:)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!