Wednesday, May 8, 2013

Pelakon cantik ini sahkan dirinya lesbian dalam..



Selama ini tidak dinafi ramai jejaka yang menggilai pelakon cantik, Siti Saleha. Iyalah, hati lelaki mana yang tidak cair melihat pewatakannya yang baik dan lemah lembut menerusi lakonannya dalam drama fenomena seperti Nora Elena dan Ruby. Bukankah itu antara ciri-ciri calon isteri yang diingini ramai lelaki? Namun peminat gadis kacukan Melayu-Inggeris ini mungkin terkejut kerana siapa sangka aktres yang mesra dengan panggilan Sal ini seorang lesbian. Malah adik kepada Sam (vokalis kumpulan Bunkface) itu memberitahu dia menjalin hubungan dengan pelakon, Marsha Milan Londoh. "Saya seorang lesbian. Saya jalin hubungan dengan Marsha. Sekarang ni saya dah kerap juga google dan tengok filem berkaitan lesbian untuk nak fahamkan lagi tentang bagaimana sebenarnya hubungan ni," katanya dengan nada ceria.

Pendedahan dirinya seorang lesbian itu menjawab kepada persoalan wataknya dalam filem terbaru, berjudul Tujuh. Dalam filem sulung arahan Raja Mukhriz itu, Sal memengang watak sebagai Tina sementara Marsha sebagai Yasmin dan mereka menjalinkan hubungan sejenis. Bercerita lanjut tentang filem bergenre aksi-seramdan thriller berlatarkan tahun 70-an itu, Sal memberitahu dia berani menyahut cabaran menjayakan watak tersebut kerana disamping mencabar dirinya sebagai seorang pelakon dia perlu mempelbagaikan karakter dalam lakonannya. Meskipun menyedari dia mungkin berdepan dengan macam-macam reaksi apabila filem itu ditayangkan nanti, namun tidak timbul rasa risau dan bimbang dalam dirinya malah dianggap sebagai satu peluang keemasan.

"Saya tak takut untuk melakonkan watak ini. Sebab saya rasa ni peluang yang baik untuk saya. Something out of the box. Sesuatu yaang menarik bagi saya. Ya, saya tahu mungkin ia akan menimbulkan isu. Tapi saya harap peminat akan terbuka dan dapat menerimannya kerana saya hanya berlakon dan menjalankan tanggungjawab saya sebagai seorang pelakon", katanya yang akan mula menjalani penggambaran pada 20 Mei ini. Tujuh mengisahkan sekumpulan remaja yang menghabiskan percutian semester mereka dengan dengan mengadakan parti liar di sebuah rumah persinggahan keluarga di atas bukit.

Rumah itu dijaga oleh Tok Batin daan anaknya Suri. Parti liar itu menjadi tidak terkawal apabila salah seorang daripada mereka telah merogol Suri. Sebaik parti tamat, Suri bersemuka dengan kumpulan remaja itu dan berjanji akan membalas dendam. Suri kemudia terjun membunuh diri. Amaran yang dirasakan hanya gurauan itu menjadi benar apabila Yasmi dijumpai tergantung keesokan harinya. Malah satu-satu daripada merekaa hilang secara misteri. Dalam perkembangan lain Saleha kini sedang menjalani penggambaran program Projek Gila. Program terbitan TV9 itu menyaksikan Saleha sebagai pengacara. Selain, dia juga berdebar menanti tayangan filem-filem lakonannya tidak lama lagi iaitu KL Zombie, Mamat Cupcake dan Balada Pencinta. - mD






.

4 Penyokong CHELSEA:

Unknown on May 8, 2013 at 10:10 PM said...

la..ingatkan betull..huhu

Anisa Anuar on May 9, 2013 at 7:20 AM said...

tak betul la kn...just acting.. nsb baca sampai habis..hihihi

SyamsidarM on May 9, 2013 at 8:40 AM said...

alamak lulu berjaya memenangi mata yg mbaca.. hehe..nsb bek husnudzon ni.. x pkir ap mse bce...haahhaha

Unknown on May 9, 2013 at 8:59 AM said...

Haha , bulat-2 cek percaya !
Naseb baek tak baca 1st para je . ngee :D

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!