Wednesday, August 21, 2013

DIA YANG AKU PILIH - RAFINA MIMI ABDULLAH



Benarlah kata orang, jika ditakdirkan sudah jodoh, maka dia jugalah yang akan dipilih menjadi suami. Cerita yang menarik ditulis oleh penulis ini, mengisahkan mengenai Ariana yang berjiran dengan sepasang suami isteri yang sering bertengkar. Namun si suami, Encik Izudin memang seorang yang kacak dan lelaki pelindung. Dan sememangnya Encik Izudin memang mempunyai pakej yang lengkap untuk dijadikan suami. Beberapa peristiwa yang berlaku telah menjadikan mereka rapat, sehinggalah Ariana dapat tahu melalui adik Encik Izudin yang Encik Izudin telah pun bercerai dengan isterinya.

Dan dalam waktu yang sama, bos Ariana, Haji Fahmi juga menyimpan hasrat untuk menjadikan Ariana isterinya. Walaupun Ariana dan Encik Izudin tidak ada hubungan cinta ketika itu, namun Ariana membiarkan Haji Fahmi sedar bahawa hatinya sudah menjadi milik lelaki duda itu.

Encik Izudin ni memang seorang yang sangat cemburu, namun kebaikan dan romantisnya, memang sangat-sangat memikat hati Ariana. Apabila ibu bapa Ariana terkorban di Mina, Encik Izudin lah orangnya yang mengambil berat diatas keadaan Ariana. Dia selalu gantung makanan kat tombol pintu bagi memastikan Ariana tetap makan. Maklumlah, Ariana kan tak pandai masak.. Dia juga yang selalu melindungi Ariana dari diganggu oleh lelaki-lelaki hidung belang. Owh rupanya Encik Izudin ni seorang guru mengajar silat. Dalam satu kejadian, Ariana yang salah faham, nekad melupakan Encik Izudin.. Apa yang terjadi selepas itu.. hehe, jom dapatkan novel hebat ini keluaran Kaki Novel ..



Tajuk : Dia yang aku pilih
Penulis : Rafina Mimi Abdullah
Halaman : 610 muka surat
Harga : RM22/RM25




P/S - Fully recommended by Lulu Caldina




.

2 Penyokong CHELSEA:

mselim3 on August 19, 2013 at 2:58 PM said...

Assalammualaikum...lulu,

buku nie tebal tu..610 m/surat .. x habis nak baca.. tp kalau novel best kejap aje kan...

mselim3

rafina mimi abdullah on August 19, 2013 at 5:36 PM said...

lulu..terima kasih :) lama tak datamg ke blog lulu ni..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!