Thursday, October 24, 2013

Gambar pegawai bank Ambank maut ditembak oleh pengawal keselamatan bank sendiri dalam satu rompakan


Gambar pegawai bank Ambank maut ditembak oleh pengawal keselamatan bank sendiri dalam satu rompakan | Seorang pegawai operasi AmBank maut akibat ditembak dari jarak dekat di bahagian kepalanya oleh pengawal keselamatan bank sendiri dalam rompakan di premis tersebut di Jalan USJ Sentral 2 di sini petang ini. Kejadian berlaku pukul 6.18 petang ketika mangsa, Norazita Abu Talib, 37, bersama suspek serta empat lagi kakitangan sedang membuka sebuah peti besi berisi wang sebelum suspek tiba-tiba melepaskan tembakan sejurus pintunya dibuka. Tembakan menggunakan senjata api jenis pump gun itu tepat mengenai muka Norazita mengakibatkan mangsa maut di tempat kejadian.

Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, suspek dikenali sebagai Ardi Hamza dan berasal dari Sabah itu kemudian mengambil sejumlah wang dan memasukkannya ke dalam sebuah beg berwarna hitam yang dibawanya. "Dia kemudian keluar menerusi pintu hadapan sebelum melarikan diri dengan sebuah motosikal," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian di sini. Abdul Rahim seterusnya memberitahu, polis kini memburu suspek yang dianggap kejam dan berbahaya itu kerana turut melarikan senjata api berkenaan. "Kita telah mengenal pasti identiti suspek tetapi apabila diperiksa kad pengenalannya, dia tidak mempunyai rekod jenayah lampau," katanya.

suspek yang dicari

Abdul Rahim memberitahu, pihaknya menyiasat sekiranya suspek berkemungkinan warga asing yang menggunakan kad pengenalan palsu. "Sebenarnya suspek berkhidmat di Bank Muamalat yang terletak bersebelahan AmBank dan merupakan pengawal gantian di bank itu hari ini. "Kami telah mendapatkan maklumat dari syarikat keselamatan dan mereka memberitahu, suspek telah bekerja sebagai pengawal selama setahun dan telah bertugas di pelbagai bank," katanya. Sementara itu, mangsa difahamkan telah 16 tahun bekerja di bank berkenaan dan mempunyai sepasang cahaya mata. -Utusan





.

9 Penyokong CHELSEA:

Izwa Kamaruddin on October 24, 2013 at 8:14 AM said...

kejam nyer....

suraya on October 24, 2013 at 8:16 AM said...

dunia semakin kejam. Alfatihah kepada mangsa. :(

Myra Jay on October 24, 2013 at 8:30 AM said...

Kejamnyaaa...
tanpa belas ikhsan.. kesian terutama pada keluarga mangsa..

Salam takziah..

Ooh Deo on October 24, 2013 at 8:38 AM said...

Takziah buat keluarga mangsa.. Manusia hati binatang tu patut ke tali gantung..

blogger lelaki on October 24, 2013 at 9:11 AM said...

kejamnyer...takziah buat keluarga mangsa

Anonymous said...


ckp org sabah tapi sebenarnya PTI dari sabah yg guna projek ic datang cari keja di kl

tarmizi on October 24, 2013 at 10:13 AM said...

Dah kerja setahun jd guard. Pelik baru terfikir nak rompak.

nurdani on October 24, 2013 at 11:24 AM said...

kejam. harap pembunuh dapat ditangkap secepat mungkin

Anonymous said...

tak berperikemanusiaan langsung..elok ditangkap dan digantung je..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!