Friday, December 20, 2013

AWEK ABANG POYO - UMMU WAFA




AWEK ABANG POYO - UMMU WAFA | Pertama kali nampak novel ni pun memang dah terpikat. Tapi sebenarnya pertama kali tu tak beli. Bila balik rumah asyik teringat, so esoknya terus balik ke kedai tu dan pastikan novel ni jadi koleksi lulu :) .. Dengan ilustrasi menarik ditambah lagi dengan sinopsis kat belakang novel, lulu dah tahu yang novel ni memang best dan menarik.

Mengisahkan Kasdina Alya yang membawa diri ke kota London kerana difitnah dan diaib malah perkahwinannya dibatalkan. Di kota London, dia bekerja sebagai tukang masak. Semangat yang kuat mendorong dia memajukan diri dan ditempat kerja yang sama, dia bertemu Anas Irfan yang bekerja part-time disitu. Walaupun kehadiran lelaki itu bukan setiap hari, namun cukup membuatkan Kasdina meluat dan rimas. Mereka sering bertelaga dan tidak sependapat.

Dalam satu kejadian, Kasdina terhutang budi dengan Anas kerana menyelamatkannya dari dilanggar kereta. Pertolongan itu membuatkan Kasdina terpaksa membalasnya dengan berlakon menjadi kekasih Anas untuk ditunjukkan kepada ibu bapa Anas yang sedang bercuti di kota London. Dan lakonan itu nampaknya harus menjadi realiti disebabkan ibu bapa Anas sangat berkenan menjadikan Kasdina sebagai menantu. Dan selamba, mama Anas terus menyarungkan cincin tunang ke jari Kasdina. Sejak dari itu jadilah Kasdina tunang buat abang poyo itu.

Kerana salah faham mereka terpisah dan masalah menjadi semakin rumit kerana Kasdina pulang ke Malaysia dan tidak dapat dihubungi. Bagi Kasdina pula, dia yakin Anas tidak pernah menyimpan rasa padanya. Sedikit sebanyak perasaan dan masalah Kasdina mula berkurangan kerana dia menghadapi masalah lebih besar di kampung. Jom dapatkan novel yang best ini. Adakah cinta Kasdina Alya dan Anas Irfan akan bersatu akhirnya.? Ketahui perjalanan hidup Kasdina Alya yang rumit namun pada akhirnya dia menemui kebahagiaan...



Tajuk : Awek Abang Poyo
Penulis : Ummu Wafa
Halaman : 569 muka surat
Harga : RM22/RM25




P/S - Fully recommended by Lulu Caldina




.

5 Penyokong CHELSEA:

Rizziela on December 13, 2013 at 2:52 PM said...

hihi..dah lama x baca novel

Solehah Shamsuddin on December 13, 2013 at 3:29 PM said...

laa nama novel rupanya.haha igt td org btl2

Solehah Shamsuddin on December 13, 2013 at 3:29 PM said...

laa nama novel rupanya.haha igt td org btl2

Farah Waheda Wahid on December 13, 2013 at 4:07 PM said...

macam menarik jer novel ni...

Index Apk on December 18, 2013 at 3:39 AM said...

best novel ni

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!