Tuesday, November 11, 2014

Kanak-kanak maut selepas terminum ubat untuk rawat ketagihan dadah milik ibu bapanya


Kanak-kanak maut selepas terminum ubat untuk rawat ketagihan dadah milik ibu bapanya | SEORANG kanak-kanak berusia 2 tahun maut selepas terminum metadon, iaitu sejenis ubat untuk merawat ketagihan dadah milik ibu bapanya yang diletakkan di dalam botol minuman Tom and Jerry. Menurut laporan Mirror, susulan kejadian itu, ibu bapa mangsa Sophie Jones, Michelle King, 29, dan Barry Jones, 42, berdepan hukuman penjara kerana kecuaian mereka hingga menyebabkan kanak-kanak itu tertelan cecair yang tidak sepatutnya.

Selepas menyedari Sophie tidak bernafas, pasangan tersebut menghubungi ambulans ke rumah mereka di Blackpool, Lancashire di England. Bagaimanapun, kanak-kanak itu disahkan meninggal dunia. Selepas keputusan itu, Inspektor Andy Cribbin dari Balai Polis Lancashire berkata, kematian Sophie adalah akibat diabaikan orang tuanya yang sepatutnya melindungi mangsa daripada sebarang kemudaratan.

“Kematiannya boleh dielakkan jika tiada penggunaan dalam rumah. Tindakan meninggalkan metadon dalam cawan kanak-kanak sama seperti meninggalkan senjata api di tempat yang boleh dicapai kanak-kanak,”katanya. Jones, yang juga mempunyai 93 kesalahan jenayah akan dijatuhi hukuman penjara bermula bulan depan bersama pasangannya yang sebelum ini telah menerima hukuman lebih awal kerana mengaku bersalah.-AP




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!