Tuesday, December 30, 2014

Comelnya bayi pasangan kerdil Britain ini



Comelnya bayi pasangan kerdil Britain ini  | Pasangan kerdil Laura Whitfield dan Philips berasa bahagia selepas menyambut kelahiran cahaya mata pertama mereka pada bulan lalu, satu-satunya bayi yang mengalami simptom kerdil berganda (double dwarfism) di Britain.Bayi berkenaan, Nathan Philips dilaporkan berada dalam keadaan sihat dan kini dijaga pasangan kerdil, Whitfield, 24, dan Philips, 34 tahun. Whitfield dan Philips yang merupakan pelakon filem Snow White and the Seven Dwarfs juga mula bersiap untuk kembali ke pentas bersama bayi mereka yang dijaga di belakang pentas ketika mereka mengadakan persembahan. Laman web, Mail Online melaporkan, Whitfield dinasihatkan supaya menggugurkan kandungannya selepas menerima diagnosis awal kandungan.


Whitfield diberitahu bayi berkenaan mungkin memerlukan penjagaan khusus sekiranya dia selamat dilahirkan. “Pada minggu ke-25, doktor mendapati ukuran bayi dalam rahim saya tidak seperti yang dijangka. Mereka berpendapat bayi kami mewarisi dua jenis gen unik yang mungkin berbahaya. “Saya dinasihatkan supaya menggugurkan kandungan saya, tetapi saya tidak mengambil peduli tentang hal itu. Saya dapat rasakan semuanya berada dalam keadaan baik,” katanya yang dipetik laman web, sunderlandecho.com.


Whitfield mengalami simptom achondroplasia yang menyebabkan tangan dan kakinya menjadi pendek dan tulang belakangnya bengkok. Pasangannya, Philips pula mengalami simptom pseudoachondroplasia yang menyebabkan pertumbuhan tulang terbantut dan pinggulnya lemah. Pasangan kerdil itu yang bertemu ketika penggambaran filem Snow White and the Seven Dwarfs pada tahun lalu memaklumkan bahawa mereka tidak pasti tentang masa depan anak mereka itu, namun mereka akan tetap tabah. “Doktor berkata Nathan mungkin hanya akan mula belajar berjalan apabila umurnya mencecah 18 bulan. Tetapi kami akan terus menyokongnya,” kata Whitfield. -AP




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!