Friday, January 9, 2015

Akibat ditegur majikan, pembantu rumah nekad rosakkan susu badan majikan dalam peti sejuk



Akibat ditegur majikan, pembantu rumah nekad rosakkan susu badan majikan dalam peti sejuk | Akibat tidak berpuas hati ditegur majikannya, seorang pembantu rumah warga Indonesia menuang minyak kayu putih ke dalam dua peket susu badan wanita itu untuk menggertaknya. Pembantu rumah itu - yang namanya tidak didedahkan bagi melindungi identiti majikannya - mengaku bersalah di mahkamah dan dihukum penjara lima tahun. Amah berusia 28 tahun itu dimarahi majikannya yang berusia 34 tahun pada 23 Ogos tahun lalu kerana tidak melakukan kerja rumah.

Disebabkan tidak puas hati, pembantu rumah yang baru bekerja dua bulan di situ menuang minyak kayu putih ke dalam dua peket susu badan majikannya yang disimpan di bahagian paling belakang di dalam peti sejuk supaya tidak digunakan si ibu untuk bayinya yang baru berusia dua bulan. Apabila majikannya pulang, dia membuka peket susu terbabit dan terhidu sesuatu yang kurang menyenangkan.

Berasa sesuatu yang tidak kena, dia memeriksa baki lima peket susu itu dan mendapati satu lagi mempunyai bau sama. Dia membuat keputusan untuk memeriksa barang kepunyaan pembantu rumahnya dan menemui sebotol minyak PurerAire Eucalyptus. Dia mencium bau botol itu dan mendapati bau yang sama dalam peket susu. - Agensi




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!