Tuesday, December 7, 2010

Bilik persalinan Newcaslte 'panas'


LONDON - Sunderland dan West Bromwich Albion semakin menghampiri kedudukan keenam Liga Perdana England selepas masing-masing mencipta kemenangan kelmarin.
Pada perlawanan tersebut, Sunderland menewaskan West Ham United 1-0 manakala skuad The Baggies menumpaskan Newcastle United 3-1.

Jordan Henderson (gambar) meledakkan gol pertama tahun ini pada minit ke-34 untuk meletakkan Sunderland di tempat ketujuh, sekali gus memaksa West Ham di kedudukan tercorot liga.
Manakala West Bromwich melonjak di tangga kelapan selepas Somen Tchoyi menjaringkan satu gol dan Peter Odemwingie menyumbat dua gol, sekali gus merekodkan kemenangan pertama liga ke atas Newcastle dalam tempoh 26 tahun.

Kekalahan Newcastle di Stadium The Hawthorns itu telah mencetuskan kemarahan pengurus, Chris Hughton.
"Saya mahu meluahkan semua yang tersimpan di dalam dada saya selama ini termasuklah kemarahan saya terhadap prestasi yang dipamer- kan para pemain.

"Kami (Newcastle) masih belum cukup baik dalam beberapa posisi.
"Saya sangat tidak berpuas hati de- ngan prestasi yang dipamerkan para pemain dan disebabkan itu kami berada dalam bilik persalinan untuk tempoh 90 minit.

"Ia adalah perkara biasa selepas se- tiap perlawanan bagi mengetahui punca sebenar kami tewas seperti yang kami alami hari ini (kelmarin)," jelas Hughton.
Sementara itu, pengurus West Bromwich, Roberto Di Matte berkata: "Saya tidak peduli dengan kedudukan kami (West Bromwich) pada carta liga ketika ini.

"Saya hanya mula mengambil tahu mengenai perkara tersebut bermula pada 22 Mei depan.
"Ia merupakan suatu persembahan yang menakjubkan daripada pemain- pemain saya dari awal sehinggalah tamat perlawanan dengan Newcastle itu," katanya.




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!