Monday, November 14, 2011

Tidak rela berpisah


Tiga beradik yatim piatu yang kehilangan ibu dalam nahas di Kilometer 382.1 Lebuh Raya Utara-Selatan dekat Behrang kelmarin, tetap akan tinggal bersama dan meneruskan persekolahan mereka di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tajar di sini.
Muhd. Iqmal Roslan, 16, berkata, walaupun ada cadangan sesetengah pihak agar mereka tinggal di rumah anak yatim, dia dan adik-adiknya lebih gembira jika dapat tinggal bersama di kampung mereka.
"Dua adik saya, Muhd. Kamil Rizman, 14, dan Muhd. Kamil Radzuan, 13, tidak mahu tinggal di rumah anak yatim.

"Kami harap boleh tinggal di kampung dan terus bersekolah seperti biasa namun perkara ini perlu dibincangkan lebih lanjut bersama saudara mara yang lain," katanya kepada pemberita selepas menerima kunjungan Exco Wanita UMNO, Datuk Maznah Mazlan dan Ketua Wanita UMNO Bahagian Alor Setar, Sharifah Maznah Syed Kassim Barakbah di rumah mereka di Kampung Alor Semela di sini, hari ini.
Ibu mereka, Basarah Saad, 45, yang merupakan Ketua Wanita UMNO Cawangan Alor Teja, Tajar di sini maut akibat dirempuh sebuah lori dalam kemalangan yang meragut empat nyawa itu.

Bapa mereka, Roslan Bukhari meninggal dunia lima tahun lalu akibat penyakit buah pinggang.
Dalam pada itu, Sharifah Maznah berkata, pihaknya telah berbincang dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi menyalurkan bantuan yang sesuai kepada adik-beradik yatim piatu itu.
"Saya bersahabat baik dengan Allahyarham dan sebelum kemalangan tersebut, saya serta ibu mereka berada di dalam bas yang sama kerana mengikuti rombongan Wanita UMNO ke Sabak Bernam bagi mengikuti program titian ilmu di sana.

"Allah lebih sayangkan ibu mereka dan kami harap anak-anak ini akan terus tabah meneruskan kehidupan tanpa ibu tersayang," katanya.
Jelasnya, pihaknya juga akan memantau perkembangan tiga beradik yatim piatu itu bagi memastikan kebajikan mereka terbela dan kesemuanya dapat meneruskan pelajaran tanpa dibelenggu masalah kewangan.
"Kami juga ada menyarankan agar ketiga-tiga mereka tinggal di rumah anak yatim bagi memastikan kehidupan lebih teratur namun perkara itu masih dalam peringkat perbincangan," tambahnya.










.

3 Penyokong CHELSEA:

nur anis on November 14, 2011 at 10:41 AM said...

semoga kehidupan mereka dipermudahkan..

Rozita Ceritaita on November 14, 2011 at 3:18 PM said...

betul juga.. diorang dah besar boleh jaga diri sendiri.. bagi je la sumbangan tiap2 bulan..

Ct Arina on November 15, 2011 at 9:23 AM said...

semoga segalanya dipermudahkan. amin.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!