Wednesday, January 11, 2012

Dua penjenayah terbunuh


Dua penjenayah yang cedera selepas berbalas tembak dengan polis, ditemui mati apabila kenderaan mereka bertembung dengan sebuah kereta lain di Persiaran Pertahanan, Taman Melati di sini hari ini.

Kereta Proton Putra dinaiki penjenayah itu ditemui pukul 4 petang, lebih sejam selepas mereka melarikan diri dalam kejadian berbalas tembak dengan polis, berhampiran pasar raya Carrefour Wangsa Maju pada pukul 2.50 petang.

Sepasukan anggota peronda polis sebelum itu terserempak dengan kenderaan dinaiki suspek dalam keadaan mencurigakan di Wangsa Maju sebelum menghampiri dan mengarahkan kenderaan itu berhenti.

Bagaimanapun, pemandu kereta itu memecut kenderaannya ke arah pasar raya berkenaan.

Sebaik sahaja tiba di cawangan Maybank Wangsa Maju, suspek melepaskan beberapa das tembakan ke arah kereta peronda polis yang mengejar mereka dan memaksa polis membalas tembakan tersebut namun mereka berjaya meloloskan diri.

Bagaimanapun menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah, kenderaan penjenayah itu terlibat dalam kemalangan dengan sebuah Toyota Vios dipandu seorang wanita hamil berdekatan stesen Transit Aliran Ringan (LRT) Taman Melati.

Menurut Chin Wah, mayat seorang lelaki ditemui di tempat duduk pemandu manakala rakannya pula ditemui mati di tempat duduk belakang dengan kesan tembakan.

“Pemeriksaan ke atas sekeping kad pengenalan yang ditemui dalam kereta itu, pemiliknya yang berusia 45 tahun memiliki 12 rekod jenayah berkaitan kes samun kereta mewah dan merompak bank.

“Pemilik identiti tersebut turut dikehendaki berhubung lima kes jenayah di ibu negara dan Kelantan. Polis turut menemui sebilah pisau kecil dalam kenderaan dinaiki suspek,” katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Beliau memberitahu, berdasarkan maklumat saksi, terdapat seorang lagi lelaki di dalam kereta tersebut sempat melarikan diri selepas kemalangan bersama senjata api yang digunakan dalam kejadian berbalas tembak dengan polis.

“Wanita hamil itu tidak cedera dan membuat laporan polis di balai berhampiran. Kita sedang menjalankan siasatan termasuk mengesan rakan suspek yang melarikan diri,” kata beliau.

Mayat kedua-dua lelaki itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Sementara itu, seorang saksi yang juga wartawan akhbar Utusan Malaysia, Muhammad Dayne Azmin berkata, dia ternampak sebuah kereta dikejar kenderaan polis sebelum terdengar beberapa das tembakan.

“Ketika itu, saya sedang memandu kereta untuk membuat pusingan U. Tiba-tiba, saya nampak kereta polis mengejar sebuah kereta Putra putih 50 meter di hadapan kereta saya dan berlaku insiden berbalas tembakan,” katanya yang bersyukur kerana terselamat dalam kejadian itu.









.

2 Penyokong CHELSEA:

CT Delima on January 11, 2012 at 8:21 AM said...

As'salam Lulu

Semalam waktu kejadian anak k.ct ada kat situ bersama rakan2 nak main bola kat padang Taman Melati. memang kuat betul bunyi tembakkan tu katanya. k.ct ingat dia bohong rupanya2 memang betul.

Alhamdulillah..nasib baik anak dan kawan2 nya tak apa2..masing2 balik dengan muka blur2 sebab masih terkejut.

Ce'gu JAERA on January 11, 2012 at 4:49 PM said...

wahh, tahniah buat anggota keselamatan kita yang dapat membanteras gejala ini...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!