Monday, April 23, 2012

Budak lelaki dikurung oleh ibunya tanpa belas kasihan


Seorang budak lelaki berusia 10 tahun telah dipaksa untuk hidup di bunker arang batu selama lebih daripada setahun, oleh ibu sendiri. Budak yang tidur diluar rumah dengan pintu dikunci dari dalam setiap malam dan telah dipenjarakan selama berjam-jam pada satu-satu masa sepanjang hari jika dia berkelakuan salah.

Walaupun kanak-kanak itu, ibu dalam usia 30-an itu, dan pasangannya, dalam 40-an, hidup dalam keselesaan di bilik utama, bilik anak lelaki itu hanya ada tilam kotor dan 'baby potty' dalamnya. Satu tingkap kecil dan mentol lampu yang teruk dengan wayar yang melengkapi cahaya dalam bilik itu dan dia sering makan ketulan mentega atau daging mentah.

Polis menyifatkan keadaan ini sebagai 'biadab' selepas ibu budak lelaki dan pasangannya, mengakui kekejaman kanak-kanak itu di mahkamah. Detektif Konstabel Matt Normanton, Polis Lancashire, berkata dia 'tidak pernah melihat apa-apa seperti itu'.

'Kanak-kanak itu ditemui disimpan di dalam sel, hidup dalam keadaan kemiskinan dan tidak berperikemanusiaan, "katanya.

'Ia adalah lebih kecil daripada sel [polis]. Ia adalah cukup besar untuk tilam dan 'baby potty' seramik yang penuh air kencing. 'Kanak-kanak itu telah menconteng di dinding ketika dia telah dikunci. Ia tidak bertamadun.

'Terdapat udara tidak, ia adalah benar-benar basi, dan sejuk. Ada satu mangkuk dengan beberapa makanan basi di dalamnya.'



Pasangan itu, yang tidak boleh dinamakan dalam perintah untuk melindungi identiti budak itu, mengaku bersalah di Preston Crown Mahkamah pada hari Jumaat kepada suatu pertuduhan kekejaman kanak-kanak oleh pengabaian di antara 1 Januari 2010 dan 25 Januari 2011.

Mereka mengaku tidak bersalah terhadap satu pertuduhan jahat merawat budak lelaki itu dengan cara yang menyebabkan penderitaan atau kecederaan. Kebimbangan mengenai kebajikan anak lelaki telah dilaporkan kepada polis pada tahun lepas. Apabila pegawai dan pekerja sosial yang dipanggil di rumah mereka mendapati budak lelaki yang hidup dalam keadaan ngeri di gubuk lama yang telah dibina.

Budak itu telah diberikan rawatan perubatan dan sejak itu telah diletakkan dalam pemeliharaan.





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!