Wednesday, May 16, 2012

Carlos Tevez buat hal lagi..


Manchester United menerima permintaan maaf Manchester City atas tindakan tidak terpuji Carlos Tevez ketika perayaan gelaran Premier League. Pihak MU memuji sikap The Citizens yang segera mengutarakan minta maaf. Tevez menodai perayaan gelaran Premier League ManCity. Striker internasional Argentina itu tertangkap kamera memegang sepanduk bertulisan "RIP Fergie" di tengah-tengah perayaan pasukan di atas bus terbuka.

Tevez, yang keluar dari MU ke ManCity pada 2009, diyakini mendapatkan sepanduk itu dari fans The Citizens. Atas tindakan tersebut, ManCity kemudian mengutarakan permintaan maaf terbuka kepada MU dan Sir Alex Ferguson. Pihak MU, melalui CEO David Gill, menerima permintaan maaf tersebut. Gill memuji sikap ManCity yang segera meminta maaf melalui laman rasmi mereka. "Saya fikir sudah tepat. Kelab bertindak sangat cepat.  Saya fikir tindakan itu bodoh, tapi ManCity bertindak sangat tepat. Kami memandang masa depan dan tumpuan ke isu lain," ujar Gill kepada Sky Sports News HD.

Tevez sendiri telah memohon maaf dan mengaku terbawa-bawa kepada perayaan. Sedangkan Presiden Asosiasi Bolasepak Inggris (FA), David Bernstein, menegaskan pihaknya akan menyelidiki kejadian tersebut. "Saya melihatnya sebagai tindakan bodoh. Saya tidak tahu semua fakta, dan saya akan menyerahkan masalah ini kepada orang-orang di FA, yang akan melihatnya secara profesional," ujar Bernstein.




.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on May 16, 2012 at 10:33 AM said...

haha ...habis lah tevez tak lama lagi

Unknown on May 16, 2012 at 10:34 AM said...

haha ...habis lah tevez tak lama lagi

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!