Tuesday, May 22, 2012

Jackie Chan umum bersara dari berlakon filem aksi


Bintang filem terkenal kelahiran Hong Kong, Jackie Chan mengumumkan persaraannya daripada membintangi filem aksi, selepas berlakon dalam lebih 100 filem genre berkenaan. Pelakon yang terkenal dengan kemahiran seni mempertahankan diri itu mengakui, dia 'terlalu tua' untuk melakukan lagak ngeri sambil menyatakan peningkatan keganasan di seluruh dunia turut menjadi punca persaraannya.

"Saya rasa sangat letih dan saya tidak lagi gembira untuk membuat filem aksi kerana bimbang mengenai peningkatan sikap agresif manusia ketika ini. "Dunia kini terlalu ganas. Saya berdepan dengan dilema kerana saya suka berlawan dan melakukan lagak ngeri, tetapi saya tidak suka keganasan," katanya ketika pelancaran filem terbarunya, Chinese Zodiac di Festival Filem Cannes. Menurut Chan, Chinese Zodiac adalah filem terakhirnya melakonkan watak sebagai hero filem aksi.

"Saya mahu penonton tahu saya bukan sahaja tahu berlawan. Saya kini mahu memberi tumpuan kepada watak yang lebih serius dan mengikut jejak pelakon Robert De Niro. "Saya bukan sahaja pelawak, tetapi juga boleh berlakon dan saya akan tunjukkan siapa Jackie Chan yang sebenar," katanya. - AGENSI





.

3 Penyokong CHELSEA:

Akak Kembang on May 22, 2012 at 4:09 PM said...

pasti rindu ngan waaachaaa2x dia..hehehe

Acik on May 22, 2012 at 6:47 PM said...

untunglah!
hahahaaa ...

dariilhamkehati on June 23, 2012 at 9:18 PM said...

minat jackie chan , hehehe ~

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!