Friday, May 4, 2012

Kisah sedih : Suami yang setia selama 46 tahun, tewas kepada kanser di sebelah isterinya


Seorang lelaki berusia 71-tahun yang telah mati disebelah isterinya, (perkahwinan selama 46 tahun) di hospital dimana mereka terlantar bersama. Matt Monschein meninggal kerana kanser pankreas pada 1:00 pada hari Selasa - enam hari setelah dia bertemu kembali dengan isterinya, Pat, yang berada Hospital setelah kedua kakinya diamputasi akibat diabetes.

Pada bulan Mac, doktor mengatakan kepada Monschein bahawa tidak ada lagi yang boleh dilakukan baginya pada tahap akhir kanser dan menambahkan bahawa dia mungkin terpaksa membatasi pertemuan dengan Pat kerana beberapa pembedahan. Dia dan isterinya kecewa kerana mereka tidak mungkin dapat menghabiskan saat-saat terakhir mereka bersama-sama di Grace Fairview Hospital di Cleveland, Ohio.


Pasangan ini baru saja bertemu dalam hampir lima dekad sejak mereka bertemu ketika Mr Monschein bertugas di Angkatan Laut di Kanada. Setelah dibantu oleh sebuah stesen TV tempatan untuk berunding mengenai birokrasi, pasangan usia lanjut itu diizinkan untuk menghabiskan hari-hari terakhir Monschein dengan saling tidur berdampingan di hospital. Keduanya tetap di ruangan yang sama dan menurut cleveland.com, paderi hospital telah memperbaharui janji perkahwinan mereka.

Tapi pada hari Selasa, Monschein tewas dengan kanser pankreas. Anaknya Mike mengatakan kepada The Chronicle Telegram: 'Melihat ibuku lagi bererti dunia untuk ayah saya dan telah menempatkan senyum di wajah mereka berdua. 'Kami akan merindui ayah dan ibu akan terus mendapat sokongan dari semua.'




.

1 Penyokong CHELSEA:

mama lynn on May 4, 2012 at 9:05 AM said...

kasih utuh hingga hujung nyawa

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!