Wednesday, August 22, 2012

Gadis remaja ini berwajah nenek


Apakah anda pernah menonton filem The Curious Case of Benjamin Button yang dibintangi oleh Brad Pitt? Filem yang merupakan adaptasi dari sebuah buku yang diterbitkan pada 1992 ini disajikan dalam bentuk filem yang menceritakan keunikan dari seorang kanak-kanak bernama Benjamin. Benjamin yang lahir sebagai orang tua dalam bentuk fiziknya. Namun di England, kisah serupa terjadi nyata pada seorang gadis 15 tahun bernama Zara Hartshorn. Doktor mendiagnos dia mengidap Lipodystrophy, sebuah penyakit yang dianggarkan hanya mempengaruhi 15 orang di dunia. Keadaan ini membuat tubuhnya lebih cepat menua dan menyebabkan kerepot di seluruh kulitnya, pada usia yang masih muda bahkan dia harus berjuang dengan kerapuhan tulang dan gigi.

Dengan penampilan tuanya, Zara cuba untuk menikmati masa mudanya. Dia terus bersemangat walaupun selalu diejek orang-orang di sekitarnya yang menyebut dirinya 'nenek'. Dia juga belajar untuk beradaptasi ketika sedang diterima lingkungan sekitarnya. Seperti dipetik dari mirror.co.uk, Zara mengatakan, "Kadang-kadang hal ini membuat saya marah, katanya. Zara mengalami banyak pengalaman buruk. Dia pernah disangka sebagai guru sekolah, dia juga dilarang naik bas sekolah kerana disangka bukan pelajar. "Membesar dengan lipodystrophy sangatlah buruk", ungkapnya.

Pada 2010, dia melakukan suntikan kolagen dengan sorang pakar di Jepun. Tapi syukurlah, apapun adanya, Zara sekarang sudah dapat menguasai keadaan, dan dia mengatakan, "sekarang saya lebih menerima diri saya, saya harus melihat ada orang yang lebih buruk dari saya", ungkapnya.





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!