Friday, August 24, 2012

Ketahui asal usul playstation


Siapa tak kenal Playstation (PS)? Permainan menarik dari Sony yang berasal dari Jepun ini sangat digemari diseluruh dunia. Dibalik semua itu, tak banyak yang tahu bahawa seorang bernama Ken Kutaragi menjadi orang yang paling bertanggung jawab membentuk ‘generasi Playstation’. Lahir di Tokyo pada 8 ogos 1950, keadaan sosial Kutaragi tergolong biasa saja. Mereka hidup dengan mengelola bisnes sendiri, sebuah pengusaha percetakan di kota itu. Sejak kecil Kutaragi sudah mengembangkan kemampuan mekaniknya di pabrik tersebut, sebaik pulang dari sekolah. Kutaragi dikenal sebagai pelajar berotak pintar. Dengan kecerdasan seperti itu, mudah saja bagi Kutaragi mendapatkan pekerjaan di Sony, selepas menyandang gelaran jurutera elektronik.


Di perusahaan itu reputasi Kutaragi naik mendadak. Dia dikenali sebagai penyelesai masalah yang luar biasa. Projek-projek yang ditanganinya selalu berhasil gemilang, termasuk projek penciptaan liquid crystal plays (LCDs) serta kamera digital.





.

3 Penyokong CHELSEA:

Unknown on August 24, 2012 at 4:31 PM said...

dia ni ibarat tulang belakang sony sebenarnya

Unknown on August 24, 2012 at 7:35 PM said...

me kecik2 dulu ada juga join my bros main playstation. skrg, tak lagi . dh beso. hhihi, tpi mmg best lah. childhood time.

Sayidah Nafisah Ruslan on August 24, 2012 at 8:41 PM said...

masa kecik2 dulu, sapa ade playstation kat umah, dia paling hot.. sekarang ade kat umah.. dah tak heran dah. main pun sekali sekale

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!