Sunday, August 26, 2012

Menakjubkan.. Lukisan indah ini sebenarnya hanya dilakukan menggunakan pen


Sebenarnya pen dapat digunakan menghasilkan suatu lukisan yang indah di tangan Samuel Silva. Dia mampu membuat lukisan yang terperinci dan indah hanya dengan menggunakan pen biasa. Sejumlah karyanya tersebut dipamerkan melalui laman DeviantArt. "Pen bukan hanya satu-satunya media yang boleh saya gunakan. Saya berusaha menguasainya hingga menjadi pakar," ujar Samuel. "Sepanjang hidup, saya mahir dengan kapur, pensil, pensil warna, pastel, minyak dan akrilik." Samuel tertarik dengan seni melukis sejak berusia 2 tahun dan mengasah bakatnya dengan menggambar dibalik buku sekolah. Lelaki yang berkerja sebagai pengacara ini memerlukan waktu 5 hingga 50 jam untuk menyelesaikan satu karya.


Dia juga mengaku pen Bic 8 warna yang digunakannya dibeli di kedai alat tulis biasa dan tidak pernah mencampur tintanya. "Tinta pen mengering dengan cepat dan tidak dapat dihapus," jelas lelaki kelahiran 1983 ini. "Saya menggoreskan menyilang warna berbeza untuk menghasilkan ilusi campuran warna yang sebenarnya tidak saya miliki." Karya lukisan Samuel mendapat perhatian besar dari sesama pengguna DeviantArt. "Benar-benar luar biasa!" tulis ilovelani. " Saya tidak pernah membayangkan benda seperti itu boleh menghasilkan sesuatu yang menakjubkan," tambah pengguna lain.







.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on August 26, 2012 at 9:08 PM said...

terbaiklah

Unknown on August 27, 2012 at 9:58 AM said...

kreatifnya....selamat hari raya Lulu...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!