Wednesday, September 5, 2012

Aneh: Bayi mati digigit tikus di hospital


Bukannya berbahagia menyambut kelahiran bayi mereka sepasang suami isteri di Chennai, India justru terpaksa menghadapi kenyataan pahit. Bagaimana tidak, pasangan ini mendapati bayi mereka mati akibat hal yang sama sekali tak wajar. Bayi yang lahir secara pramatang itu khabarnya mati di dalam inkubator. Pasangan suami isteri itu pun menuduh bayi mereka mati kerana digigit tikus. Demikian diberitakan NDTV. Akibat insiden ini dua doktor dan tujuh jururawat di hospital itu khabarnya diberhentikan kerana dianggap melakukan kelalaian.

Tidak hanya kedua orang tua bayi malang itu namun warga Chennai pun dilaporkan marah dengan insiden memilukan ini. Bahkan akibat insiden ini Kementerian Negara India terpaksa campur tangan mencari penyelesaian atas masalah tersebut demi memadam kemarahan oraang awam. Khabar lain menyebutkan bayi tersebut telah mati. Namun jasadnya dibiarkan berada semalaman di hospital sebelum diserahkan kepada anggota keluarga keesokan harinya.

Sementara itu, pihak hospital dikhabarkan segera melakukan langkah-langkah cepat untuk mensterilkan kawasan itu dari ular dan tikus yang khabarnya kerap berkeliaran. Untuk melaksanakan langkah ini,  pihak hospital pun melibatkan para pemburu ular.






.

3 Penyokong CHELSEA:

Unknown on September 5, 2012 at 9:41 PM said...

kesiannya kat baby tu =(

Unknown on September 5, 2012 at 10:03 PM said...

kesiannya... tak pasal2 kena gigit tikus

suria lekatlekit on September 6, 2012 at 12:20 AM said...

aduhai.. mcm mana la tahap kebersihan hospital tu yer..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!