Tuesday, September 4, 2012

Jatuh dari ketinggan 30 meter, lembu ini selamat


Seekor anak lembu diselamatkan secara dramatis oleh petugas pemadam kebakaran setelah jatuh dari ketinggian lebih dari 30 meter, dan tersangkut pokok di Sungai Leith, Cumbria, Inggris utara. Sparkle, anak lembu yang masih berusia 11 bulan itu, ditemukan dalam keadaan tertekan setelah jatuh di tebing sungai tak jauh dari penternakan Sheriff Park, dekat Penrith, Cumbria. Nasib baik Sparkle tersangkut pokok sehingga tak jatuh ke sungai. Aksi penyelamatan yang sukar berlangsung hingga empat jam. Tiga petugas pemadam yang terlibat dalam aksi penyelamatan memakai peralatan lengkap, termasuk peralatan pendaki gunung seperti tali dan sling.


Si anak lembu terpaksa harus dibius, sebelum berhasil ditarik dengan susah payah oleh para petugas pemadam. ”Petugas itu memakai baju pelindung dari besi, berjaga-jaga kalau kena tendang binatang tersebut,” ungkap Philip Armstrong, jurucakap kumpulan pemadam kebakaran serta penyelamatan Cumbria. Menurut Armstrong, meskipun terluka, namun Sparkle tidak mengalami cedera teruk.





.

1 Penyokong CHELSEA:

Unknown on September 4, 2012 at 6:14 PM said...

haiwan juga berhak diselamatkan seperti manusia kerana ia juga adalah makhluk bernyawa ciptaan Dia. syabas kepada mereka2 yang berjaya menyelamatkan..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!