Friday, September 21, 2012

Ulama dipukul dua gadis kerana menegur mengenai mengenakan tudung


Lantaran diminta memakai tudung, seorang gadis di Iran mengamuk dan meninju seorang ulama hingga lebam. Menurut berita CNN, ulama itu, Hojatoleslam Ali Beheshti, bertemu dengan si gadis bersama seorang temannya yang juga seorang perempuan, ketika dia sedang dalam perjalanan menuju sebuah masjid di Desa Shahmirzad, untuk menunaikan solat siang pada akhir ogos lalu. Saat melihat seorang dari gadis itu tidak mengenakan tudung, dia memutuskan untuk menegurnya dengan sopan. Dia meminta gadis itu untuk menutupi bahagian kepalanya.

"Dia menjawab permintaan saya, dengan mengatakan bahawa saya harus menutup mata saya, di mana itu sangat menghina bagi saya," ujar Beheshti. Beheshti kembali meminta gadis itu untuk mengenakan tudung. Namun, gadis itu malah makin lancang memakinya, lalu dibantu temannya melayangkan pukulan ke arah perut si ulama. "Saya tidak ingat apa-apa setelah itu. Saya hanya merasa ada pukulan dan tendangan dan mendengar penghinaan itu," tuturnya.

Beheshti yang dirawat selama tiga hari di rumah sakit akibat penganiayaan tersebut, tidak akan mengajukan saman terhadap gadis-gadis itu. Tapi, dia tidak keberatan jika pihak berwajib tempatan menyelidiki kesnya.






 P/S - Gambar sekadar hiasan - sumber google





.

1 Penyokong CHELSEA:

Izwa Kamaruddin on September 21, 2012 at 3:16 PM said...

masyallah..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!