Wednesday, July 24, 2013

MY PRECIOUS IRIS - MELUR JELITA



Untuk pertama kalinya, setelah dah banyak novel yang lulu review, novel yang satu ini, memang sukar untuk di tafsirkan. Hasil tulisan penulis ini, Melur Jelita memang tidak pernah mengecewakan. Perasaan gembira, sedih, teruja dan terharu bercampur dalam satu, dan menjadi saksi ketika membaca setiap helaian demi helaian karya yang hebat ini. Dan dalam hati lulu, kalau dulu hasil tulisannya, karya cinta agung Hilman Yong dan Intan Zulaikha (Awak Suka Saya Tak?) memikat hati, kini giliran Firman Ebrahim dan Iris Nur pula. Ya Allah, terus terfikir, apa agaknya yang bermain dalam fikiran kak Melur Jelita ketika menulis karya hebat sebegini. Milikilah hasil tulisannya dan rasailah getaran hebat itu. Setiap helaian membangkitkan rasa tidak sabar, dan walau setebal mana pun novelnya itu, ianya masih tidak cukup untuk dibaca.

Cerita kesinambungan daripada I Love You, Stupid ini, memaparkan kisah cinta antara Firman dan Iris yang kini melayari alam rumahtangga. Pembaca akan terbuai, merasai tebalnya kasih sayang diantara dua insan ini dan alhamdulillah, inilah kesinambungan yang sangat ditunggu-tunggu oleh pembaca selepas membaca ILUS. Dalam ILUS memang tak puas membaca jalinan cinta mereka, namun dalam MYPI, lengkap dan teratur. Penulis menulis dengan lengkap setiap perbuatan dan rasa hati watak, dan menjadikan lulu membaca sambil menangis teresak-esak. seolah-olah setiap kejadian yang diceritakan benar-benar berlaku dihadapan mata.

Kagum! Itulah ayat yang paling tepat bagi menggambarkan penulis, yang berjaya menulis sebuah novel yang wajar diangkat sebagai antara novel yang terbaik. Dalam novel ini, bukan saja kita berpeluang mempelajari bagaimana bercinta dan mencintai, kita juga melihat dalam suatu hubungan itu, adalah saling melengkapi diantara satu sama lain. Tak lari dari konsep asal, novel ini memang banyak kata-kata dan perlakuan yang wajar dijadikan ikutan dalam hidup seharian kita. Nasihat lulu, samada anda pembaca novel ataupun tidak, marilah ringankan hati memiliki karya-karya dari penulis ini, dan rasailah kehebatan karyanya..


Tajuk : My Precious Iris (MYPI)
Penulis : Melur Jelita
Halaman : 1001 muka surat
Harga : RM35/RM38




P/S - FULLY RECOMMENDED BY LULU CALDINA





.

5 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

The best hehe

Hanis Azla on July 16, 2013 at 2:51 PM said...

Salam lulu..

terasa tak sabar pula nak membaca novel ni.. thanks lulu..

Lulu Caldina on July 16, 2013 at 3:08 PM said...

@Tina Othman yer kak tin.. romantik sangat :)

Lulu Caldina on July 16, 2013 at 3:08 PM said...

@Hanis Azla yer kak fea :D

Hani Rahman on July 17, 2013 at 12:59 AM said...

Harus dimiliki nih ...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!