Thursday, January 2, 2014

PABILA ROMEO VS JULIET - E-MAN SUFI




PABILA ROMEO VS JULIET - E-MAN SUFI | Inilah penamat bagi trilogi novel oleh penulis E-Man Sufi, yang mana salah satunya sudah pun didramakan, abang Jebat (Bukan kerana aku tak cinta). Dan dengan adanya buku Pabila Romeo VS Juliet ini, maka lengkaplah sudah koleksi lulu. Syabas penulis, dengan cerita dan watak yang saling berkaitan, pembaca dan terutamanya lulu, memang sangat terhibur..

Kali ini, novel keempat ini menyusuri kisah Ayyad dan Awatif yang sudah ditunangkan sejak dari kecil. Walaupun tanpa pengetahuan Awatif, Ayyad yang sudah sedia maklum melakukan pelbagai tingkah dan sering buatkan Awatif geram. Awatif yang diasuh dengan sempurna oleh umi dan walidnya, memang sudah lama bersedia andai suatu hari nanti jodohnya akan ditentukan oleh umi dan walid. Ayyad yang romeo memang memiliki rupa yang tampan dan kata-katanya yang sentiasa manis, menjadikan ramai gadis yang tergila-gilakannya, kecuali Awatif yang menganggap Ayyad seorang pembuli.

Beberapa tahun berlalu, mereka bertemu semula, dan ketika itulah Awatif diberitahu status sebenarnya. Watak dan sikap yang banyak perbezaan menjadikan hubungan mereka punya banyak dugaan. Namun, sikap Awatif yang akur dan bijak berhadapan masalah, menjadikan dia memang juliet yang paling sesuai disamping si Romeo, Ayyad..

Jom miliki novel ini, yang turut menceritakan watak-watak lain didalam novel sebelumnya, terutama Makcik Sari :)



Tajuk : Pabila Romeo Vs Juliet
Penulis : E-Man Sufi
Halaman : 513 muka surat
Harga : RM21/RM24





Novel pertama : Suami Yang Ku Benci
Ketiga (Adptasi ke drama) :  Bukan Kerana Aku Tak Cinta





P/S - Recommended by Lulu Caldina





.
 

1 Penyokong CHELSEA:

Hanis Azla on December 30, 2013 at 2:20 PM said...

As-salam lulu..

cara penyampaian e-man sufi best kan lulu..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!