Friday, January 2, 2015

Penyanyi terkenal Indonesia tempelak syarikat penerbangan AirAsia?


 Penyanyi terkenal Indonesia tempelak syarikat penerbangan AirAsia? | Saat dua negara Indonesia dan Malaysia sedang berdukacita dengan kehilangan pesawat AirAsia Indonesia QZ8501 yang terputus hubungan dengan pusat kawalan trafik pada jam 7.24 pagi waktu tempatan, vokalis kumpulan Dewa 19 iaitu Once Mekel seakan menempelak sistem penerbangan AirAsia yang popular dengan slogan tambang murah. Menurut Once, sebagai seorang penyanyi yang kerap membuat persembahan di dalam dan luar negara membuatkan dia kini semakin berhati-hati dalam memilih sesebuah penerbangan.

“Ya, saya pilih penerbangan yang mempunyai reputasi yang cukup baik untuk dinaiki. Lebih mahal sedikit tidak mengapa. Saya cuba menghindari penerbangan yang terlalu bangga dengan reputasinya sebagai penerbangan murah terbaik meskipun tidak semuanya buruk,” ujar Once seperti dipetik menerusi portal Kapan Lagi. Walau bagaimanapun Once berharap agar pesawat tersebut segera ditemui agar nasib semua penumpang dan anak kapal AirAsia QZ8501 diketahui dengan jelas. “Saya pritahin dan turut simpati untuk keluarga penumpang dan sehingga saat ini mereka masih belum jelas terhadap nasib ahli keluarga mereka yang berada di dalam pesawat tersebut. Saya berharap pesawat tersebut segera ditemui. Dan masing-masing pihak penerbangan mahupun kerajaan saling menghulurkan bantuan mengenai kehilangan pesawat QZ8501,” jelas Once.


Dalam pada itu, Once percaya banyak faktor yang membuat sesebuah pesawat itu mengalami kecelakaan dan faktor tersebut sememangnya susah untuk membuat ramalan apa yang berlaku. “Faktor seperti cuaca, teknikal pesawat, teknologi dan faktor juruterbang antara yang sering menjadi tumpuan. Seharusnya semau perlu diawasi dan dikawal dengan baik setiap waktu. Organisasi sebuah penerbangan perlu mempunyai disiplin yang tinggi. Untuk itu, perlu ada penerbangan yang baik dan mempunyai reputasi yang besar,” tambah Once lagi. -Awani




.

1 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

Malang tidak berbau.. Itu sudah qada dan qadar.. Harus terima kematian itu bisa berlaku dimana saja...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!