Friday, January 2, 2015

#QZ8501 : Seorang pegawai tentera laut Indonesia menceritakan keadaan mayat nahas..


#QZ8501 : Seorang pegawai tentera laut Indonesia menceritakan keadaan mayat nahas.. | Pasukan operasi mencari kini menemui 30 mayat mangsa nahas pesawat AirAsia Indonesia dan seorang pegawai tentera laut Indonesia berkata, lima daripadanya masih terikat di tempat duduk. Komander kapal perang Bung Tomo, Kolonel Yayan Sofiyan memberitahu MetroTV bahawa lima mayat itu merupakan antara tujuh mayat yang ditemui di Laut Jawa dan telah dibawa menggunakan kapal milik Indonesia pada Jumaat. Ketua Agensi Mencari dan Menyelamat Nasional (Basarnas), Henry Bambang Soelistyo kemudiannya berkata, sejumlah 30 mayat mangsa nahas QZ8501 telah ditemui.

 Seramai 162 penumpang dan anak kapal menaiki pesawat itu yang terhempas pada pagi Ahad lalu, dalam penerbangannya dari Surabaya ke Singapura. - The Inquirer/ANN Menurut laporan awal, The Jakarta Post memberitahu bahawa sebanyak 12 mayat lagi ditemui oleh kapal milik Amerika Syarikat (AS), USS Sampson pada petang Jumaat. "Helikopter tentera laut AS, UH60 Black Hawk menghantar lapan mayat petang ini dan empat lagi masih di Sampson," kata Pengarah Operasi Basarnas, Marshall SB Supriyadi dipetik sebagai berkata oleh agensi berita Antara pada Jumaat.

Ketua Polis Kalimantan Tengah, Brigedier Jeneral Bambang Hermanu berkata, enam daripada 12 mayat telah dibawa ke Hospital Sultan Imanuddin di Pangkalan Bun. Enam mayat itu terdiri daripada tiga lelaki, termasuk seorang kanak-kanak, dan tiga wanita. Sepuluh mayat telah diterbangkan ke Surabaya selepas menjalani pemeriksaan pengencaman awal di Hospital Imanuddin dan akan dipindahkan ke Hospital Bhayangkara di Surabaya. Jumlah itu menjadikan sebanyak 18 mayat telah dibawa ke Surabaya. Operasi untuk menjejaki bangkai pesawat dan kotak hitam sedang dijalankan di Laut Jawa. - The Jakarta Post/ANN




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!