Tuesday, February 18, 2014

Datuk Misbun Sidek bakal kembali ke dalam Persatuan Badminton Malaysia (BAM)?



Datuk Misbun Sidek bakal kembali ke dalam Persatuan Badminton Malaysia (BAM)?  | Jurulatih perseorangan lelaki negara Rashid Sidek sedia menerima kehadiran semula Datuk Misbun Sidek ke dalam Persatuan Badminton Malaysia (BAM) bagi mengisi jawatan Pengarah Kejurulatihan sekiranya itu pilihan terbaik daripada BAM. Rashid yang enggan mengulas panjang mengenai abangnya itu berkata, beliau menyerahkan sepenuhnya kepada pihak pengurusan untuk membuat keputusan terbaik. “Tentang dia (Misbun) saya tidak mahu komen sebab semua ini adalah tugas pihak pengurusan. Saya tak boleh kata apa-apa. “Kita tunggu sajalah keputusan daripada pihak pengurusan. “Untuk saya, memang tiada sebarang halangan apa-apa. Kalau dia (Misbun) masuk pun, saya boleh bekerjasama dengan dia,” katanya ketika ditemui pada sesi latihan semalam.

Rashid juga berkata, beliau sedia menerima sesiapa saja yang dilantik oleh BAM walaupun ia bukanlah Misbun asalkan individu berkenaan mampu membantu meningkatkan pencapaian badminton negara. “Kalau individu lain pun saya tak kisah. Yang penting mereka dipilih itu memang komited untuk meningkatkan lagi struktur badminton negara termasuk meningkatkan prestasi semua barisan pemain,” katanya. Misbun dilaporkan antara individu yang menjadi antara calon pilihan BAM bagi menjawat jawatan yang baru diperkenalkan itu selepas terpaksa menolak calon sebelum ini iaitu bekas jaguh perseorangan Denmark Morten Frost Hansen.

Antara sebab utama BAM terpaksa melupakan Frost adalah permintaan gaji terlalu tinggi iaitu kira-kira RM100,000 sebulan yang dimahukan oleh juara empat kali saingan Seluruh England itu. Misbun adalah individu yang bertanggungjawab membina karier cemerlang pemain perseorangan negara yang juga jaguh nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei. Bagaimanapun beliau membuat keputusan mengejut dengan meletak jawatan pada 2011 kerana dikatakan sudah tidak senang dengan pengurusan BAM. -BH




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!