Sunday, November 9, 2014

SETEGUH FAYQA - HANINA ABDULLAH




SETEGUH FAYQA - HANINA ABDULLAH | Seperti novel-novelnya sebelum ini, Projek Memikat Suami dan  Kisah Naz Dan Khalish, nampaknya novel terkini penulis ini juga tidak menghampakan. Lulu siap tersenyum-senyum ketika membacanya... Siyes dalam masa sehari saja dah selesai baca.

Novel ini mengisahkan Fayqa Lara Alana yang terlibat dengan tragedi menimpa sahabat baiknya, Dzahim sehingga menjadikan dia penginap sementara rumah besar Dzahim dan keluarga. Kemeriahan dan rasa kasih sayang didalam rumah itu membuatkan Fayqa benar-benar terasa keseorangan tanpa keluarga. Bagi abang long Dzahim, Dzariff, latar belakang misteri Fayqa membuatkan dia benar-benar ingin tahu dan tanpa dia sedari dia sering mengeluarkan arahan dan tingkah yang tidak masuk akal terhadap gadis itu.

Kemunculan seorang lelaki tua, dan lagi seorang lelaki muda yang dilihat bersama Fayqa membuatkan Dzariff serba tak kena. Kehadiran adik beradik Dzariff yang berusaha merapatkan hubungan meraka, menjadikan Dzariff nekad memperisterikan Fayqa. Lamaran dihulur, dan Fayqa yang terkejut, akhirnya menerima juga lamaran itu. Malangnya, ketika menyulam hari bahagia di alam perkahwinan, niat buruk Musyrifah, rakan sekerja Dzariff yang sudah lama menyintai Dzariff menduga kebahagiaan itu. Fayqa yang naif, tidak pandai cemburu dan bersangka buruk, akhirnya sedar dia harus lakukan sesuatu untuk menyelamatkan perkahwinannya.


Tajuk : Seteguh Fayqa
Penulis : Hanina Abdullah
Halaman : 776 muka surat
Harga : RM29/RM32




P/S - Fully Recommended By Lulu Caldina




.

1 Penyokong CHELSEA:

maszull on November 6, 2014 at 5:55 PM said...

assalamualaikum Lulu...bestnya banyak buku novel di pasaran skg ni...:)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!