Tuesday, January 27, 2015

Bapa akan tunaikan dua hajat terakhir anak



Bapa akan tunaikan dua hajat terakhir anak  | Walaupun terkejut dengan pemergian anaknya, Mat Lazim Ali, 52, bapa pemenang tiga pingat emas Sukan Para Asia Incheon 2014 Muhammad Azlan Mat Lazim tetap akan menunaikan dua hajat anaknya yang tidak kesampaian. Hajat pertama membawa isterinya menunaikan umrah dan kedua membeli rumah baru untuk mereka sekeluarga. “Sebelum kejadian, dia menghubungi saya pada jam 11 pagi untuk bertanya khabar kami sekeluarga dan menyatakan hasratnya membeli rumah baru dan menghantar saya dan isteri mengerjakan umrah di Tanah Suci Makkah.

“Namun, tiga jam lebih selepas itu, saya terkejut menerima berita kejadian menimpanya. Saya reda dengan apa yang berlaku meskipun amat sedih,” katanya ketika ditemui, semalam. Dalam kejadian baru-baru ini, pemenang tiga pingat emas paralimpik di Sukan Asia Incheon Muhammad Azlan Mat Lazim dilaporkan terbunuh dalam kemalangan jalan raya di Serdang Raya, Serdang, kelmarin. Kejadian kira-kira jam 1.45 tengah hari itu turut membabitkan seorang lagi atlet lompat jauh paralimpik negara, Farisan Jasna, 24, yang disahkan mengalami kecederaan ringan.

Kemalangan dipercayai berlaku ketika motosikal Yamaha 125Z ditunggang mangsa dilanggar sebuah van jenis Toyota Hiace dari arah sama ketika keluar dari persimpangan menghala ke Lebuh Raya Bukit Jalil. Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian sebelum dibawa ke Hospital Serdang untuk bedah siasat manakala pemandu van iaitu lelaki berusia 43 tahun tidak cedera. Pada temasya Para Asia di Incheon Oktober tahun lalu, Muhammad Azlan menampilkan aksi cemerlang apabila membawa pulang tiga emas menerusi acara 100 meter, 200m dan 400m lelaki kategori kecacatan T38 dan T36. Jenazah Allahyarham Muhammad Azlan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Jabur Kubur jam 1 pagi, semalam. -Metro




.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!